کدام یک از روش های بازاریابی را سراغ دارید، که با بالاترین سرعت ممکن، جدیدترین اطلاعات و اخباری که برای مخاطبین مفید می باشد را، به مخاطبین هدف خود برساند. بازاریابی پیامکی در عین سادگی، دارای چنین قابلیت هایی می باشد. اگر مخاطبین خود را بشناسید، قطعاً به نیازهای آن ها نیز اشراف دارید. بنابراین می توانید به محض این که اطلاعات یا اخبار مهمی که نیاز مخاطبین شما را تأمین می کند، را در کوتاه ترین زمان و در یک متن کوتاه برای آن ها ارسال کنید و آن ها غافلگیر و هیجان زده می شود.
پس از نوشتن متن پیامک تنها با یک کلیک می توانید پیامکتان را ارسال کنید و اوحداکثر 3 دقیق بعد پیامکتان را دریافت می کند. این زمان کوتاه برای تبلیغات و اطلاع رسانی کسب و کارتان فوق العاده است.
تأثیر بازاریابی پیامکی بر کسب و کارها، زمانی راندمان و بهره وری از این روش را افزایش می دهد که یک متن خلاصه و درعین حال ساده و موثر، با نهایت دقت به مخاطبین شما منتقل شود. در این مرحله به کار گیری خلاقیت، نقش به مراتب بالاتری دارد.
باید سعی کرد تا با نوشتن یک متن متفاوت و منحصر به فرد، هر مخاطبی را جذب کرد. همچنین از دیگر مزایای این بازاریابی همین استفاده از خلاقیت در نوشتن متنی در حد یک یا دو جمله است که هم موثر و جذاب باشد و هم این که تا ابد در ذهن مخاطب حک شده و پایدار باقی بماند.
شاید به نظر برسد، که بازاریابی پیامکی پرهزینه و پر زرق و برق است که تا این حد موثر واقع می شود. چون همیشه تصور بر این است که موفقیت در کسب و کار، ارتباط مستقیمی با هزینه و سرمایه گذاری آن دارد و اگر این بازاریابی موفقیت آمیز است، پس هزینه گزافی باید برای آن صرف شود. درصورتی که تأثیر آن بر کسب و کارها، علل دیگری دارد. در واقع، بازاریابی از طریق ازسال پیامک یک شیوۀ ارزان می باشد.
تأثیر بازاریابی با پیامک بر کسب و کارها،ارتباط مستقیم با متن ارسالی شما دارد. بنابراین، اهمیت و میزان تأثیر گذاری متن اس ام اس را به شدت جدی بگیرید. گاهی اوقات، پیش آمده است که، فقط یک کلمه در متن پیامک باعث استقبال گسترده از طرف مخاطبینی که اس ام اس تبلیغاتی را دریافت کرده اند، شده است. متن اس ام اس، باید دقیق، جذاب و خلاقانه باشد. مردم همیشه از تنوع و تمایز استقبال می کنند.
از جمله ها یا حتی کلمات کلیشه ای استفاده نکنید. با در نظر گرفتن خواسته و نیازهای مخاطبینی که آن ها را می شناسید، در همین مرحله می توانید مخاطب را جذب کرده و او را به یک هدف دائمی تبدیل کند.
بنابراین، تأثیر بازاریابی پیامکی بر کسب و کارها، به متنی که آماده کرده و قصد ارسال آن را دارید، به شدت وابستگی دارد.
یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی پیامکی برای کسب و کارها این است که با خیال راحت می توانید، برند خود را با هزینه ای بسیار پایین معرفی کنید. معرفی برند در پیامک های تبلیغاتی باعث می شود به راحتی وارد بازار رقابتی شوید. ولی فراموش نکنید که، همیشه رقیب وجود دارد. بنابراین، تداوم و پیوستگی در تداوم این پروسه همراه با رعایت نکات ریز و درشت آن و همچنین ارسال اس ام اس تبلیغاتی یا مناسبتی در هر زمینه ای می تواند در تاثیر گذاری پیامک های ارسالی بسیار موثر باشد.
سعی کنید جهت رسیدن به بیشترین تأثیردر بازاریابی اس ام اسی بر کسب و کارتان، به یک دورۀ محدود بسنده نکنید. باید پیگیر باشید. در هر پیامکی، اطلاعات مربوطه به پیامک های قبلی را ادامه دهید. اما با متن های تصاعدی و متفاوت، با این منظور که ارتباط با مخاطبین را صمیمانه تر و مستحکم تر کنید. آن گاه است که تأثیر بازاریابی پیامکی را بر کسب و کار خود کاملاً مشاهده خواهید کرد.
این مزیت را دست کم نگیرید، مزیتی که مقولۀ زمان را هدف قرار داده است. امروزه، زمان، بسیار بیشتر از گذشته، اهمیت دارد. بله! وقت طلاست ! صرفه جویی در زمان و ارسال سریع و بدون کوچک ترین تأخیر از مزایای دیگر بازاریابی با ارسال پیامک انبوه است که تأثیر اس ام اس مارکتینگ را بر کسب و کارها را بیش از پیش جلوه گر کرده است. سریع ترین ارسال اطلاعات مفید به مخاطبین، فقط در ارسال پیامک انبوه دیده می شود.
به دلیل اینکه بیشتر مردم موبایل های خود را بیشتر ساعات شبانه روز به همراه دارند و تقریبا تمام دستگاه های تلفن همراه امکان ارسال و دریافت پیامک دارند، طبیعی است که ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه نرخ تحویل بالایی داشته باشد. برای تحقیق بیشتر در این مورد می توانید نرخ تحویل پیامک را با ایمیل مقایسه کنید. از آنجایی که تحویل پیامک همانند ایمیل نیاز به اتصال به اینترت ندارد می توانید دریابید که مزیت ارسال پیامک بسیار بیشتر از ایمیل است.
یکی از مزیت های اس ام اس مارکتینگ این است که شما می توانید متن پیامک را شخصی سازی کرده و رابطه ای صمیمانه تر برقرار کنید. روی صحبت شما در متن پیامک تبلیغاتی مخاطبتان است. پس اگر او مشتری با سابقه شماست به او نشان دهید که اورا می شناسید. شما می توانید با استفاده از مشخصات وی به او این اطمینان را بدهید که برای او ارزش قائل هستید.
بنابراین، مشاهده می کنید که بازاریابی پیامک، با داشتن مزایایی منحصر به فرد، جایگاه خود را تثبیت کرده است. تأثیر بازاریابی پیامکی بر کسب و کارها، با توضیحاتی که خدمت شما دادیم، اکنون ملموس تر جلوه می کند.
اما نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید ابزار ارسال پیامک های تبلیغاتی است. در حقیقت پنل اس ام اس مهم ترین ابزاری است که شما به آن نیازدارید.
شما می توانید با خرید پنل همیار اس ام اس ضمن برخورداری از یک پنل با کاربری ساده برای ارسال و دریافت پیامک، متن پیامک های خود را شخصی سازی کرده، زمان ارسال های آینده آن را از پیش تنظیم کنید، بانک شماره تلفن های هدفمند برای دستیابی به مخاطبین در اختیار داشته باشید و مهم تراز همه از تعرفه پایین پیامکی استفاده کرده و در صرف هرینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید.
طراحی سایت به دلیل گسترش دنیای اینترنت در بین مردم در ایران و جهان باعث شده طراحی یک سایت برای شرکت ها و مراکز تجاری یک امر بسیار ضروری باشد. از اینرو طراحی سایت برای شرکتها و مراکز تجاری یکی از دغدغه های اصلی مدیران توسعه کسب و کار است. در این جستار راهکارهای یافتن بهترین شرکت طراحی سایت ذکر شده است.
ویژگی های بهترین شرکت طراحی سایت در تهران
برای اینکه بهترین شرکت برای طراحی سایت را بیابیم در ابتدا باید نمونه کارها و خدماتی که شرکتها به شما ارائه می دهند را مورد بررسی قرار دهید. در ابتدای انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت، تمامی امکاناتی که میخواهید در سایت خود ارائه کنید را مورد بررسی قرار دهید. پس از اینکه امکانات وبسایتتان را شناختید و اطمینان حاصل کردید نیازهای شما با این سیستم برطرف میشود یک گزینه تایید بر این شرکت خواهد بود. همچنین قیمت طراحی سایت در بهترین شرکت طراحی سایت باید مشخص و مقرون به صرفه باشد
مورد دومی که در انتخاب بهترین شرکت برای طراحی وبسایت باید مدنظر قرار گیرد این است که نمونه کارهای آن شرکت را بررسی و رضایت مشتریان را سنجش کنید. در صورت جواب مثبت مشتریان به خدمات پس از فروش این شرکت، میتوانید این شرکت را به عنوان پیمانکار انتخاب کنید.
معرفی یکی از حرفهایترین شرکتهای طراحی سایت
یکی از شرکتهای برتر در حوزه طراحی سایت و افزایش رتبه وبسایت در گوگل، شرکت طراحی سایت «اینتن» است. «اینتن» با تکیه بر کارشناسان آکادمیک و باتجربه در حوزه طراحی سایت و سئو توانسته است تاکنون بیش از ۵۰۰ نمونه کار طراحی سایت و سئو موفق در دنیای اینترنت ارائه کند. در طراحی سایت به متد اینتن، از جدیدترین تکنولوژیهای طراحی سایت در طراحی وب سایت برای شما استفاده خواهد شد.
با بررسی نمونه کارهای این شرکت میتوانید به نمونه کارهای بسیار با ارزشی دست پیدا کنید که نشان از قدرت برنامه نویسی و سئو این شرکت دارد.
گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند. معروفترین شکل تبلیغات ادوردز، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است. در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد میکند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینهای را وارد میکند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.
در صورتی که تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب و کارها میتواند مفید و کارساز باشد. انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند. متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می کنند و به این نتیجه می رسند که این تبلیغات به صرفه نیست. استفاده از راهنمایی های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می تواند نظر این افراد را به کلی تغییر دهد.
ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت میکنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.
برای تبلیغ در گوگل ادوردز ابتدا باید کار با سیستم گوگل ادوردز را یاد بگیرید. آموزش تبلیغ در گوگل
Max CPC یا حداکثر هزینه به ازای هر کلیک، حداکثر مقدار هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر است برای هر کلیک بر روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند. Max CPC میتواند برای هر کلمه یا عبارت کلیدی (Keyword) و یا به صورت گروهی برای هر ادگروپ (Adgroup) مشخص شود.
Max CPC هر کلمه کلیدی با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی و پیشنهادات رقبا تعیین میشود.
حتی اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیکها یکی باشد (مثلا 60 سنت)، هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان، متفاوت (و البته مساوی یا کمتر از هزینه پیشنهادی شما) خواهد بود. میانگین هزینه به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادوردز نمایش داده میشود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادوردز است.
زمانی که تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را در اکانت گوگل ادوردز خود ثبت کردید، برای شرکت در مزایده گوگل واجد شرایط خواهید بود. حداکثر هزینه به ازای کلیکی که تبلیغ دهندگان پیشنهاد میکنند (maximum bid) و امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغات آنها نقش مهمی در نتیجه مزایده دارد.
زمانی که فردی در گوگل جستجویی انجام میدهد، موتور جستجوی گوگل این درخواست را پردازش و مزایده ای را اجرا میکند تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده را مشخص کند.
با توجه به جستجوهای بسیاری که در گوگل انجام میشود، میتوان گفت که میلیاردها مزایده در هر ماه برگزار میشود. در نتیجه این مزایده هاست که کاربران میتوانند تبلیغات مرتبطی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و تبلیغ کنندگان قادرند با کمترین هزینه با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنند و گوگل از این طریق درآمد قابل توجهی کسب نماید.
نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد. هرچقدر Ad Rank تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو نیز بیشتر می شود. Ad Rank یا همان رتبه آگهی ضریبی از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک و امتیازی است که گوگل برای کیفیت تبلیغ شما در نظر میگیرد.
پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغتان، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد (CPC) بر اساس هزینه پیشنهادی تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص میشود. (یعنی هزینه کلیک پیشنهادی برای تبلیغ رتبه بعدی به علاوه یک سنت) تنها یک استثنا برای این قانون وجود دارد و آن هم زمانی است که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر قیمتی (maximum bid) که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید.
امتیاز کیفیت (Quality Score) در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و آگهیهایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند، حتی با پیشنهاد قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند میتوانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.
امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده میشود. موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینهها میشود.
رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق میشود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین میشود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده میشود.
امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص میکنند.
شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایتهایی است که به گوگل اجازه میدهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. Display Network به شما کمک میکند به بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزانتر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است.
برای دسته بندی کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود میتوانید آنها را در کمپینها و ادگروپهای متفاوت قرار دهید. در صورتی که کمپینهای گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی ایجاد کنید، احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی شما بیشتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک ادگروپ قرار دهید. آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دستهبندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در ادگروپهای مختلف سازماندهی کنید.